Zamierzenia opiekuńczo-wychowawczo-dydaktyczne LUTY
W ŚWIECIE BAŚNI
Systematyczne wzbogacanie kącika o nowe pozycje z zakresu literatury dziecięcej Wzbudzanie zainteresowania literaturą − słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów Rozwijanie mowy − rozwijanie sprawności fizycznej. Wprowadzenie litery G, g – małej i wielkiej, drukowanej i pisanej. Utrwalanie poznanych liter. Wprowadzenie liczby 8. Rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich. Tworzenie z poznanych liter wyrazów i ich odczytywanie.
W KARNAWALE NAJLEPSZE SĄ BALE
Poznanie tradycji karnawałowych w Polsce i na świecie. Poznanie muzyki charakterystycznej dla określonych kontynentów. Kultywowanie tradycji związanych z okresem karnawałowym. Odczuwanie radości z tańców i zabaw przy muzyce. Doskonalenie słuchu fonemowego. Nazywanie umiejętności stosowania określeń dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni. Utrwalenie wprowadzonych wcześniej pojęć (m.in. karnawał, serpentyna itd.). Wprowadzenie dodawania- dodawanie w zakresie 8.
ZIMOWE SPORTY I ZABAWY NA ŚNIEGU!
Poznanie rodzajów sportów zimowych i sprzętu sportowego wykorzystywanego na śniegu i lodzie. Kształtowanie sprawności fizycznej podczas zabaw zimowych. Wdrażanie do przestrzegania reguł bezpieczeństwa w trakcie zabaw na śniegu. Wprowadzenie litery W, w – małej i wielkiej, drukowanej i pisanej. Poznanie wybranych właściwości śniegu, lodu i wody. Utrwalanie poznanych liter. Rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich. Tworzenie z poznanych liter wyrazów i ich odczytywanie.
CZY JESTEŚMY SAMI W KOSMOSIE?
Poznawanie modelu kuli ziemskiej – globusa. Poznawanie nazw wybranych planet Układu Słonecznego, słuchane ciekawostek na ich temat. Gromadzenie literatury ,zdjęć ,albumów związanych z kosmosem. Poznawanie zawodów związanych z kosmosem: kosmonauta, astronom. Rozwijanie umiejętności muzycznych- rozpoznawanie kierunku linii melodycznych. Wprowadzenie litery P, p – małej i wielkiej, drukowanej i pisanej. Zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 9.